• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Få lån på 1 miljon?

Trollet

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
28 Februari 2018
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
21
Poäng
92
Trollet.
Jag har haft ett stort spelmissbruk åtminstone i 15 år så jag hade samlat på mig betalningsanmärkningar redan när jag var 18-19 år och först nu om ett halvår försvinner alla mina anmärkningar. Så illa är det. Därav kunde jag aldrig få ett "riktigt" lån.

Lita kan jag inte göra, men vi talar om en en kriminell organisation som livnär sig delvis på detta. Jag har några bekanta och gamla skolkamrater som för 4-5 år sedan har lånat av dessa samhällets cancersvulst och dom har samtliga aldrig fått några bekymmer på senare år när lånet reglerats. Lånehajar i Sverige är inte som i film utan dom vill naturligtvis inte ha polisens uppmärksamhet på sig utan vill fortsätta livnära sig på detta då det genererar stora inkomster.

Jag vill återigen poängtera att jag pressas inte på pengar. Jag HAR lånat pengarna för att spela sen att räntan är äcklig är en annan femma..
Jag har ett väldigt bra jobb, det har jag. Men jag har svårt att se att min arbetsgivare skulle låna mig en miljon bara sådär, det bedömmer jag som osannolikt? Samma med kollegorna. Det är stora belopp vi talar om och många har ett Svenssonliv med huslån och dylikt.


Tänkte om det är ett stort företag kanske du kan låna till en del av summan om du inte lyckas få allt av banker om du förklarar din situation för din arbetsgivare.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Det hade ju varit en dröm naturligtvis men jobbar på ett riktigt stort företag så hade fått gå genom 10 chefer innan det når kanske VD:n....
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 826
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
@Terry_ du får yrka avdrag för alla räntor sedan när situationen löst sig.;) Går ju ompröva 6 år bakåt
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Hur menar du Lasseman?
Det värsta är månader som denna (februarilönen) när min inkomst understiger totala räntan jag betalar dom, det innebär att jag blir sen med hyran,internet/mobil och får ta ännu mer lån för att kunna gå runt.
Jag överdriver inte när jag säger att jag inte har sovit en natt utan att vakna minst på 6 månader.
Det livet jag lever nu är värre än såväl fängelse som något annat. Oerhört jobbigt och påfrestande. Mår inte alls bra psykiskt. Vet inte längre vart jag ska vända mig.
Men ett halvår kvar, sen får vi se hur högt man kan belåna sig..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 826
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Hur menar du Lasseman?
Det värsta är månader som denna (februarilönen) när min inkomst understiger totala räntan jag betalar dom, det innebär att jag blir sen med hyran,internet/mobil och får ta ännu mer lån för att kunna gå runt.
Jag överdriver inte när jag säger att jag inte har sovit en natt utan att vakna minst på 6 månader.
Det livet jag lever nu är värre än såväl fängelse som något annat. Oerhört jobbigt och påfrestande. Mår inte alls bra psykiskt. Vet inte längre vart jag ska vända mig.
Men ett halvår kvar, sen får vi se hur högt man kan belåna sig..

Sen när det löst sig om ett halvår så kan du ompröva deklarationen för flera år bakåt med de drakräntor du betalat. Gäller att kunna styrka dom bara, men utgiftsräntor är avdragsgilla även utan kontrolluppgifter.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Men dessa räntor jag betalar är ju inte till låneföretag utan privata aktörer som är kriminella, men det går ändå alltså?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 826
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Men dessa räntor jag betalar är ju inte till låneföretag utan privata aktörer som är kriminella, men det går ändå alltså?

Ja. Utgiftsräntor är med få undantag (olika statliga skulder som skatter csn och underhållsstöd) avdragsgilla.
Om jag lånar dig 100 kr och får 110 tillbaka och de 10 kr är ränta så får du göra avdrag för det och jag ska skatta på det.
 

Trollet

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
28 Februari 2018
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
21
Poäng
92
Ja. Utgiftsräntor är med få undantag (olika statliga skulder som skatter csn och underhållsstöd) avdragsgilla.
Om jag lånar dig 100 kr och får 110 tillbaka och de 10 kr är ränta så får du göra avdrag för det och jag ska skatta på det.

Men det måste finnas ett avtal mellan dem där allt upprättas så som ränta och amorteringsplan etc. :/ undrar hur villiga gänget är på att göra detta
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 826
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Men det måste finnas ett avtal mellan dem där allt upprättas så som ränta och amorteringsplan etc. :/ undrar hur villiga gänget är på att göra detta

Nej det måste det inte, det underlättar väl men något krav är det ej.
När jag tänker lite längre så ska väl motsvarande ränta tas som intäkt för gänget. Dom är kanske inte så sugen att betala inkomstskatt, får för mig att dom är i en branch där man inte har godkänd revisor...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp